מהן גלולות למניעת הריון והאם מונעות מחלות מין?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

גלולות למניעת הריון

גלולות למניעת הריוןנשים נוטלות גלולה למניעת הריון כדרך לשליטה הורמונאלית על מניעת הריון, וכאשר היא ניטלת באופן הנכון, היא יעילה ב-99.9%. יחד עם זאת, היא אינה מגנה מפני מחלות המועברות באמצעות מגע מיני, כולל איידס. הגלולות הן אישיות, זמינות רק על פי מרשם רופא וניתנות לכל אישה בהתאם למצבה הבריאותי.

בדרך כלל, אישה נכנסת להריון כאשר ביצית משתחררת מהשחלה, ומופרית באמצעות הזרע של הגבר. הביצית המופרית מתחברת לחלק הפנימי של הרחם, שם היא מוזנת ומתפתחת לתינוק.

ההורמונים בגוף האישה השולטים על שחרור הביצית מהשחלה, נקראים ביוץ, ותפקידם להכין את הגוף לקבלת הביצית המופרית.

מיותר לציין כי גלולות למניעת הריון אינן מגנות מפני מחלות מין וכי עדיין כדאי להשתמש בקונדום להגנה. מלבד עובדה זו, נשים רבות שנוטלות גלולות הריון בטוחות כי הן מוגנות במאת האחוזים מפני כניסה להריון. כמובן שהנחה מסוג זה אינה נכונה וכי עדיין, בקיום יחסי מין מלאים עדיין רצוי להשתמש בקונדום להגנה מלאה ולאי כניסה להריון.

כיצד עובדת הגלולה?

הגלולה למניעת הריון מכילה כמות קטנה של הורמוני אסטרוגן ופרוגסטין, אשר פועלים כדרך לדיכוי ההורמונים המחזוריים הטבעיים של הגוף על מנת למנוע הריון, ולעצור את תהליך הביוץ של הגוף. היא משנה את רירית צוואר הרחם ומקשה על הזרע לאתר ביצית.

אפשרות חדשה למניעת הריון היא שימוש בגלולה המורחבת מחזור, אשר מכילה את אותם הורמונים כמו בגלולות האחרות, אך היא נלקחת במחזור ארוך יותר על מנת לצמצם את מספר מחזורי הווסת השנתית מ-13 מחזורים בשנה, לארבעה מחזורים חודשיים בשנה, והנשים הנוטלות אותה מקבלות ווסת רק אחת לכל עונה.

הגלולה החדשה, הקראת Seasonale, מכילה את אותו שילוב של שני הורמונים המשמשים בדרך כלל באמצעי מניעה הורמונאליים אחרים, במינונים נמוכים, והיא נלקחת באופן רציף במשך 12 שבועות, ולאחריהם נטילת גלולה במשך שבוע, הגורמת להופעת המחזור החודשי.

כאשר אישה נוטלת את הגלולות למניעת הריון על פי ההנחיות, הן יעילות בדרך כלל כבר בחודש הראשון מתחילת הצריכה. על מנת להבטיח את יעילותן, חלק מהרופאים ממליצים על שימוש בשיטה אחרת למניעת הריון, כגון קונדומים, במהלך החודש הראשון. לאחריו, ניתן להסתמך רק על הגלולה.

מה מכילה חפיסת גלוללות למניעת הריון?

חבילה אחת מכילה סט של 21 או 28 גלולות ארוזות. חבילת גלולות ה-21 יום מכילות 21 גלולות פעילות. חבילת 28 גלולות מכילות 21 גלולות פעילות ושבעה גלולות שאינן פעילות (גלולות פלצבו). חבילות הגלולות מסומנות על פי ימי השבוע כדי להזכיר לאישה ליטול גלולה מידי יום.

שבעת הכדורים שאינם פעילים בחבילת גלולות 28 יום, מתווספים כך שהאישה תזכור להתחיל חפיסת גלולות חדשה לאחר 28 ימים. חבילת גלולות Seasonale מכילה 84 טבליות ורודות פעילות ושבעה כדורים לבנים שאינם פעילים.

התחלת השימוש בגלולות למניעת הריון

יש להתייעץ עם הרופא לפני תחילת השימוש בגלולות, וצריכתן תתחיל לאחר סיום המחזור החודשי. הווסת הבאה תגיע 25 ימים לאחר התחלת השימוש בגלולות. מומלץ ליטול את הגלולות באותה השעה מידי יום, לפני ארוחת הבוקר או לפני השינה.

גלולות Seasonale פועלות באופן זהה. אישה מתחילה לקחת אותן ביום הראשון שלאחר המחזור החודשי, ואז היא נוטלת מידי יום את אחת הגלולות הפעילות, במשך 84 ימים רצופים, ולאחריהם היא ממשיכה עם נטילת גלולות פלצבו במשך שבוע.

אם אישה משתמשת בחבילת גלולות 21 יום, היא מתחילה חבילת גלולות חדשה שבוע לאחר שסיימה את החבילה הישנה. אם היא משתמשת בחבילת גלולות 28 יום, היא מתחילה את החבילה החדשה לאחר נטילת גלולת הפלצבו האחרונה בחבילה הישנה.

אם אישה שוכחת ליטול גלולה למניעת הריון, עליה לקחת אחת ברגע שהיא נזכרת. אם היא אינה נזכרת עד ליום המחרת, עליה להמשיך קדימה וליטול שתי גלולות באותו היום. אם היא שוכחת ליטול את הגלולות במשך יומיים, עליה ליטול שתי גלולות ביום שהיא נזכרת, ושתי גלולות ביום שלמחרת.

לאחר מכן ניתן לחזור להשתמש בגלולות על פי לוח הזמנים. אם אישה מחמיצה יותר משתי גלולות, עליה להתייעץ עם הרופא. ניתן לקחת גלולה אחת מידי יום עד יום ראשון, ולאחר מכן להתחיל חפיסת גלולות חדשה, או לבטל את שאר הגלולות בחפיסה ולהתחיל מחדש עם חפיסה חדשה באותו יום.

ראו גם:

קונדום נשי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו