פצע באיבר המין הגברי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פצע באיבר המין הגבריפצע באיבר המין הגברי הוא מצב נפוץ ביותר בקרב גברים, הקשור לקיום יחסי מין, היגיינה ומצבים נוספים. פצעים יכולים להופיע בחלקים שונים של איבר המין, כמו הפין, העטרה, שק האשכים והמפשעה.

ברגע שמופיע פצע על איבר המין, חשוב מאוד לברר את המקור לפצע, ולשלול הופעת מחלות מין. במקרים רבים, הפצעים מופיעים כתוצאה מחיכוך, היגיינה לקויה הגורמת שפשפות, פעילות גופנית ואלרגיה ללטקס.

כאשר מופיע פצע שמקורו לא ידוע ואינו חולף תוך מספר ימים, מומלץ מאוד להגיע לרופא לבירור מקור הפצע וטיפול במידת הצורך.

הביטוי של פצע באיבר המין הגברי

פצע באיבר המין יכול להתבטא במספר דרכים:

  • כאב ורגישות מוגברת – הפצע יכול לכאוב מאוד, בעיקר כאשר הוא מופיע באזור העטרה. הרגישות המופיעה יכולה לגרום לכאב בכל מגע, בזמן קיום יחסי מין או במהלך פעילות גופנית אחרת.
  • נפיחות – במקרים רבים עלולה להופיע נפיחות באזור הפצע או באשכים. נפיחות כזו מרמזת במקרים רבים על מחלת מין, ויש להתייחס אליה ברצינות.
  • גרד – אזור המפשעה הוא אזור "מועד לפורענות" מבחינת היגיינה, ובמקרים רבים מופיעים בו זיהומים פטרייתיים או אחרים אשר יכולים לגרום לגרד. כמו כן, גם הפצע עצמו עלול להזדהם ולהביא לגרד משמעותי.

חיכוך כגורם לפצע באיבר המין

הסיבה הנפוצה ביותר לפצע באיבר המין הגברי (בדומה לפצעים באיבר המין הנשי) היא חיכוך יתר או טראומה מכנית.

במהלך קיום יחסי מין, החיכוך בין הפין לדפנות הנרתיק עלול לגרום לשריטות קלות על הפין ולהופעת פצעים. מקרים אלה מופיעים בעיקר על רקע חוסר התאמה בין גודל הפין לגודל הנרתיק, בזמן קיום יחסי מין עם בת זוג הסובלת מיובש נרתיקי או לאחר אגרסיביות רבה בזמן קיום יחסי המין.

בדרך כלל פצעים כאלה מחלימים תוך מספר ימים ואינם דורשים טיפול רפואי, אך מומלץ להימנע מקיום יחסי מין עד שהפצע מחלים.

שפשפת

אחד המצבים השכיחים ביותר בגברים הוא הופעת שפשפת – זיהום פטרייתי באזור המפשעה העשוי להופיע גם על הפין ושק האשכים.

השפשפת מופיעה כתוצאה מהיגיינה לקויה, ולכן מאפיינת בעיקר חיילים בצבא וספורטאים. ניתן להימנע מהופעת השפשפת על ידי היגיינה נכונה, שימוש בטלק ובתכשירים אחרים המשמשים כנגד שפשפות. לאחר הופעת השפשפת, מומלץ לנוח ולהשתמש בתחתונים רחבות ולמרוח תכשירים מתאימים.

בקרב חיילים רבים נפוץ השימוש באלכוהול כטיפול בשפשפת – חשוב לזכור שמדובר בטיפול כואב מאוד אשר למרבה המזל בדרך כלל עוזר וגורם לפצע להחלים.

אלרגיה ללטקס

גורם נוסף להופעת פצעים על איבר המין הגברי הוא אלרגיה ללטקס. רוב הקונדומים עשויים מהחומר לטקס, וכ-10% מהאוכלוסייה אלרגיים אליו. במקרים אלו, מופיעים על הפין פצעים המלווים בפריחה אופיינית וגרד רב. במקרים אלה רצוי לעבור לשימוש בקונדומים אשר אינם מכילים לטקס, אשר ימנעו את הופעת הפצעים בעתיד.

מחלות מין

הופעת פצעים על איבר המין עשויות גם לרמז על מחלת מין. ברוב המקרים, פצעים המחשידים למחלת מין הם פצעים שאינם מחלימים באופן עצמאי, מכילים מוגלה וגורמים גם לנפיחות באשכים.

הגורם החשוב והמשמעותי ביותר לפצעים כאלה הוא נגיף ההרפס, אשר יכול להתפרץ בכל רגע נתון (גם שנים אחרי ההדבקה) ולגרום להופעת פצעים. מלבד זאת, פצעים עלולים להופיע גם על רקע חשיפה לזיהומים חיידקיים, כמו זיבה, כלמידיה ועגבת, אשר מלווים בדרך כלל בהפרשה אופיינית מהפין.

ברגע שמופיעים פצעים כאלה, חשוב מאוד להגיע אל הרופא לבירור ובדיקה, ובמידה ואכן מדובר במחלת מין לטפל בה בהתאם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו