פצע באיבר המין הנשי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פצע באיבר המין הנשיפצעים באיבר המין הנשי הם תופעה שכיחה יחסית, ונשים רבות יתלוננו לפחות פעם אחת במהלך חייהן על הופעת פצע כלשהו באיבר המין.

הפצעים יכולים להופיע בנרתיק עצמו, על השפתיים הגדולות והקטנות או מסביב להן, ובמקרים אלה הפצעים גורמים לכאב קל וגירוי שחולף תוך מספר ימים.

רוב המקרים של הופעת פצעים קשורים לקיום יחסי מין, וברגע שמופיע פצע חשוב מאוד להבין מהו המקור לו, ולהיבדק מחשש להופעת מחלת מין.

מכיוון שברוב המקרים הסיבה לפצע היא טראומה מכנית הנגרמת במהלך החדירה, לרוב פצעים כאלה אינם אמורים להדאיג, אך במידה והפצע לא עובר חשוב להיבדק על ידי רופא.

הביטוי של פצעים באיבר המין הנשי

פצעים באיבר המין הנשי יכולים לגרום למספר ביטויים:

  • כאב – בדומה לכל פצע, גם פצעים באיבר המין גורמים להופעת כאב. מכיוון שזהו אזור רגיש יחסית, המכיל קצוות עצבים רבים, פצע באזור זה גורם להופעה משמעותית יותר של כאב ולרגישות יתר למגע. נשים הסובלות מפצע באיבר המין יסבלו מכאב בזמן קיום יחסי מין, ולעתים אפילו בזמן לבישת ג'ינס או רכיבה על אופניים.
  • גירוי מקומי – פצע באיבר המין עשוי לגרום להופעת גירוי וגרד מקומי. חשוב להקפיד לא לגרד על מנת לא לפצוע את העור יותר, ולהשתמש בתכשירים להקלה על הגרד במידת הצורך.
  • אדמומיות ונפיחות – ביטוי של כל פצע, המופיע גם במקרה של פצעים באיבר המין. במקרים רבים נפיחות יכולה להעלות חשד שמדובר במחלת מין ויש להיבדק.

טראומה מכנית כגורם לפצע באיבר המין הנשי

הסיבה השכיחה ביותר להופעת פצע באיבר המין הנשי היא טראומה מכנית – בזמן קיום יחסי מין, חיכוך הפין עם איבר המין הנשי יכולים לשריטות ופצעים קלים.

מצבים אלה שכיחים יותר לאחר קיום יחסי מין עם קונדום, מכיוון שבמקרים אלה התחושה אצל הגבר מופחתת, ועלולה להתבטא באגרסיביות יתר ללא כוונה.

כמו כן, נשים עם פתח נרתיק קטן המקיימות יחסי מין עם גברים בעלי פין גדול יחסית, יכולות גם כן לסבול מהופעת פצעים.

במידה ומופיעים פצעים חוזרים, ניתן להשתמש בחומרי סיכה או בקונדומים עדינים יותר, אשר יכולים לעזור לשפר את הרגישות ולהקל על החיכוך בעת קיום יחסי המין.

מחלות מין כגורם לפצע באיבר המין הנשי

בעוד פצעים המופיעים כתוצאה מטראומה חולפים לבד ואינם אמורים להדאיג את בני הזוג, הופעת פצעים על רקע מחלת מין היא מצב מדאיג הדורש בירור רפואי וטיפול מתאים.

במידה ומופיע פצע אשר לא חולף תוך מספר ימים, ומלווה בהפרשות מוגלתיות, חייב לעלות חשד שמדובר במחלות מין ויש להגיע בהקדם לבירור רפואי. מחלות המין הנפוצות הגורמות להופעת פצעים באיבר המין הנשי הן:

  • הרפס – מחלה המופיעה על רקע הדבקה בוירוס ההרפס, הנחשבת לשכיחה ביותר. הרפס עובר בקלות בין בני זוג, וגורם להופעת נגעים אופייניים. חשוב לזכור שמהלך המחלה של ההרפס כוללת תקופה לטנטית, בה הנגיף "מתחבא" במערכת העצבים וממתין ל"שעת כוח" על מנת להתפרץ. התפרצות ההרפס יכולה להופיע כתוצאה מסטרס, זיהום אחר או כל גורם נוסף, ולכן לא תמיד יש קשר בין קיום יחסי המין ובין התפרצות ההרפס.
  • עגבת, זיבה וכלמידיה מחלות המועברות על ידי חיידקים, וגורמים גם כן לנגעים אופייניים המלווים בשינויים בהפרשה הנרתיקית. במקרים אלה יש לטפל במחלות על ידי אנטיביוטיקה, הניתנת לשני בני הזוג. במקרים אלה יש חשיבות רבה לטיפול מוקדם, מהיר ויעיל, על מנת למנוע הדבקת פרטנרים אחרים ולהפחית את הסיכון להופעת סיבוכים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו