הועד למלחמה באיידס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הועד למלחמה באיידסהועד למלחמה באיידס הינה עמותה ללא מטרות רווח, השייכת למגזר השלישי ואיננה ממשלתית. העמותה חרתה על דגלה לקדם את נושא החקיקה, המודעות ומניעת מחלת האיידס וכן לדאוג ולקדם את זכויותיהם של נשאי HIV וחולי איידס.

העמותה הוקמה בשנת 1985 עת המודעות לקיומם של הוירוס והמחלה היו בחיתוליהם. בתקופה זו הדעות הקדומות כלפי החולים היו קיצוניות מאד, וחולים חוו דחייה חברתית ופגיעה קשה בזכויותיהם כבני אדם.

העמותה הוקמה על ידי קבוצת פעילים חברתיים ששמה לה כמטרה לקדם את המודעות למחלה ואת זכויות החולים.

במהלך השנים תרמה העמותה רבות בקידום המודעות והחקיקה בתחום מחלת האיידס.

לעמותה חלק משמעותי בשינוי דעת הקהל כלפי נשאי HIV וכלפי מחלת האיידס, בשינוי החקיקה ובשמירה על זכויות החולים הן במלחמה על הכנסת הקוקטייל לטיפול בחולי איידס לסל הבריאות והן בתחום ההגנה על פרטיות וסודיות החולים.

משרדי העמותה נמצאים בתל אביב. אנשי העמותה מונים מספר מצומצם של עובדים בשכר, אך העמותה מתבססת על צוות גדול של מתנדבים המונה כ – 150 איש.

פעולות העמותה

לעמותה מספר תחומי טיפול ועיסוק:

הקו הפתוח – הקו הפתוח הוא קו טלפון המאפשר לציבור הרחב להתקשר, לשאול שאלות, להתייעץ ולקבל תמיכה בשאלות הנוגעות לנגיף ה-HIV ולמחלת האיידס.

מגוון השאלות רחב ומגוון: שאלות העוסקות במידע, הכוונה לפונים החוששים כי נדבקו בנגיף, הדרכה לקיום יחסי מין בטוחים ולמניעת הידבקות באיידס, מידע על בדיקות לאיידס והמקומות בהם ניתן לעבור בדיקות אלה, מענה רגשי לפונים הנמצאים במצוקה בעקבות תשובה חיובית לבדיקת HIV וכן מתן מענה לבני משפחה וקרובים של נשאים וחולים. המענה ניתן על ידי מתנדבים. פרטי הפונים נשארים חסויים והם בוחרים אם לחשוף מידע ואיזה מידע לחשוף. כל פונה מקבל מענה מכבד ונטול שיפוטיות.

סדנאות הכשרה – סדנאות ההכשרה הן חלק מפעילות המניעה בה עוסקת העמותה, ומטרתן מתן מידע בעיקר לבני נוער, במטרה לצמצם ואף למנוע הידבקות בנגיף. הסדנאות מועברות על ידי מנחים אשר עברו הכשרה מיוחדת בנושא. הן מועברות במסגרות חינוך שונות לנוער, בתי ספר וכדומה.

בחלק מן הסדנאות שומעים גם בני הנוער סיפורים אישיים של נשאים אודות גילוי הנגיף וההתמודדות עמו. כמו כן ניתן מידע על אופן ההדבקה ועל דרכי מניעה.

בלה דואגת – פרויקט זה עוסק בהעברת מידע, ועריכת פעולות מניעה בקרב חברי הקהילה ההומו – לסבית, הטראנס-ג'נדרים והבי-סקסואלים. עם פרוץ מגיפת האיידס הייתה אוכלוסייה זו בקבוצת סיכון  גבוה להידבקות בנגיף. בעקבות מערך ההסברה בשנות ה–80 וה–90 חלה ירידה במקרי ההידבקות בקרב הקהילה, אולם עם המצאת הקוקטייל והפיכתה של מחלת האיידס ממחלה קטלנית למחלה כרונית, חלה התרופפות בקרב הקהילה מבחינת השמירה מפני הידבקות ואחוז הנדבקים בנגיף עלה בקצב מסחרר, מגמה שממשיכה להתגבר ולהחמיר בימינו.

בלה דואגת הינו פלג בועד למלחמה באיידס העוסק בהעברת פעולות הסברה ומניעה בקרב חברי הקהילה ההומו לסבית, בי וטראנס. בין הפעילויות: סיירת העוברת בין מוקדי הבילוי של הקהילה ומחלקת עלוני הסברה, ניידת בדיקות המגיעה אל מוקדי הבילוי ועורכת שם בדיקות HIV אנונימיות, עריכת יום בדיקות מיוחד במרכז לנוער גאה בתל אביב, סדנאות הסברה לנוער גאה, ופעילות באמצעי התקשורת בעיקר האינטרנטיים.

שירות התמיכה – מרגע שאדם מגלה שהוא נשא HIV הוא מתמודד עם שאלות, קשיים, פחדים ואתגרים נוספים. ברוב המקרים עזרה ותמיכה יכולים לכוון ולעזור ולחלץ את הנשא ממעגל הבדידות. גם לאחר הגילוי ישנן דילמות ושאלות רבות עמן מתמודדים הנשאים. צוות התמיכה של הועד כולל עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים הנותנים תמיכה רגשית וכן מענה לשאלות קונקרטיות כגון בנושאים של זכויות. הפניה אל צוות התמיכה הינה דיסקרטית וחובת סודיות מובטחת.

הועד למלחמה באיידס, אם כן, עוסק במניעת ההידבקות, קידום החקיקה ותמיכה בנשאי HIV .

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו