מהו התקן מירנה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מירנהמירנה הוא התקן תוך רחמי למניעת הריון, המומלץ לנשים שכבר ילדו. ההתקן עשוי פלסטיק רך וגמיש, הוא מאושר על ידי ה-FDA וניתן לאישה על ידי רופא הנשים בעת ביקור שגרתי. הרופא ימליץ לגבי ההתקן, יסביר לאישה את יתרונותיו וחסרונותיו, כמו גם אופן השימוש בו.

אופן הפעולה של מירנה

זהו התקן רך וגמיש, בצורת T, ומטרתו מניעת הריון. הוא ממוקם בתוך הרחם, ונועד לשימוש באופן רציף במשך חמש שנים. בנוסף, הוא משמש לטיפול בדימום וסתי כבד. הוא מונע את בניית רירית הרחם, ומקשה על הביצה להיות מושתלת.

הוא משנה את ריר צוואר הרחם, ומקשה יותר על הזרע "לשחות" דרך צוואר הרחם. ההתקן מתחיל לעבוד ברגע שהוא מוחדר. יחד עם זאת, מומלץ להמתין כיומיים לפני קיום יחסי מין.

אין לשתף אמצעי מניעה זה עם אישה אחרת, שכן הוא נקבע לשימוש באופן פרטני על ידי רופא הנשים. בנוסף, אין לנסות להסיר את ההתקן ללא התייעצות עם הרופא. ההתקן ממוקם בתוך הרחם על ידי הרופא בתוך שבוע לאחר תחילת המחזור החודשי.

הרופא יבצע בדיקה גינקולוגית לפני החדרת ההתקן למיקום הנכון על מנת לשלול הריון או מצב גניקולוגי אחר. החדרת ההתקן אורכת מספר דקות בלבד, ויש צורך לשוב לבדיקת תקינותו כעבור חודש עד חודשיים, ולאחר מכן אחת לשנה, או על פי הוראות הרופא. חשוב להשתמש בהתקן בדיוק על פי הוראות הרופא.

יתרונות השימוש במירנה

אפקטיביות – התקן זה יעיל ביותר למניעת הריון ב-99% מהמקרים.

שגרת שימוש נוחה –  ההתקן ניתן לשימוש באופן יומיומי כל עוד רוצים בו. אין צורך לקבל מרשם חדש מידי חודש והוא יעיל לתקופה של עד חמש שנים, תקופת השימוש תלויה באישה. ניתן לבצע בדיקה חודשית פשוטה על מנת לוודא שהוא עדיין נמצא במקום.

פעולה הפיכה –  הרופא יכול להסיר את ההתקן בכל עת, וניתן לנסות להיכנס להריון מיד.

נטול אסטרוגן – מירנה הוא התקן נטול אסטרוגן, המספק כמויות קטנות של פרוגסטין מקומי לתוך הרחם.

מאושר לשימוש – זהו אמצעי המניעה הראשון והיחיד שאושר על ידי ה-FDA לטיפול במחזור חודשי כבד, בקרב נשים שבוחרות כאמצעי מניעה תוך רחמי.

שיקולי השימוש במירנה

מחלות, דלקות וזיהומים – במצב של דלקת באגם, זיהומים קלים או סוגי סרטן מסוימים, אין להשתמש במירנה. פחות מאחוז אחד מהנשים המשתמשות בהתקן זה, עלולות לסבול מזיהום רציני הנקרא מחלה דלקתית של האגן. אם מופיעים כאבים באגן או בבטן, יש להתייעץ עם הרופא לגבי המשך השימוש. ההתקן אינו מגן מפני מחלות איידס או מחלות מין המועברות באמצעות מגע מיני.

לקויים ובעיות – מירנה עלול לפגוע בקיר הרחם ולגרום לבעיות אחרות, אם ההתקן יוצא ממקומו יש להשתמש באמצעי גיבוי למניעת הריון, ולהייעץ עם הרופא המטפל.

כניסה להריון – למרות שזה נדיר, ניתן להיכנס להריון תוך שימוש בהתקן, והמצב עלול להיות מסכן חיים ולגרום לאובדן ההריון או הפוריות.

ציסטות – עלול להיווצר מצב של ציסטות בשחלות, אך הן בדרך כלל נעלמות.

מחזור חודשי – הדימום עשוי לגדול במהלך שלוש החודשים הראשונים לאחר השימוש ולהימשך עד חצי שנה. לאחר תקופת זמן זו, המחזור החודשי הופך בדרך כלל להיות קצר יותר, או שהוא עלול להפסיק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו