חיסון נגד סרטן צוואר הרחם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון נגד סרטן צוואר הרחםחיסון כנגד סרטן צוואר הרחם הפך בשנים האחרונות לאחד החיסונים החשובים ביותר, אשר יכול לסייע לנשים רבות למנוע את התפתחות המחלה.

מדובר בחיסון כנגד וירוס הפפילומה האנושי אשר גורם לרוב מקרי סרטן צוואר הרחם, אשר ניתנים למניעה באמצעות החיסון.

מהו וירוס הפפילומה האנושי?

החיסון נגד סרטן צוואר הרחם ניתן למעשה על מנת למנוע הדבקה בוירוס הפפילומה האנושי (HPV – Human papilloma Virus) – נגיף נפוץ ביותר, אשר מועבר באמצעות יחסי מין ונחשב לאחד הזיהומים השכיחים במערכת המין, אשר בין היתר יכול לגרום להתפתחות הסרטן.

מדובר בנגיף אשר גורם להופעת קונדילומות – יבלות אופייניות על איברי המין, אשר במקרים מסויימים יכולות לגרום להופעת סרטן צוואר הרחם. ההדבקה בוירוס הפפילומה מתבצעת על רקע החיכוך בין איברי המין של בני הזוג, אשר גורם להעברת הנגיף ולהדבקה בו.

בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, וירוס הפפילומה יכול בהחלט להופיע גם בגברים (אצלם כמובן לא יגרום לסרטן צוואר הרחם אלא רק לקונדילומות), אשר יכולים להדביק בו את בנות זוגם. יש לציין שקיימים כ-70 זנים של הוירוס, וקיים שוני בין הזנים אשר גורמים לקונדילומות ובין הזנים אשר גורמים לסרטן צוואר הרחם.

הקשר בין וירוס הפפילומה לסרטן צוואר הרחם

כיום ידוע על מספר זנים של וירוס הפפילומה האנושי אשר גורמים לשינויים טרום ממאירים אשר מובילים לסרטן צוואר הרחם. נגיפים אלה גורמים לכ-80% ממקרי סרטן צוואר הרחם וכנגדם מפתחים את החיסונים.

צוואר הרחם הוא אזור מוצנע, ולכן לא תמיד מזהים שם בזמן את הקונדילומות, אשר בסופו של דבר הולכות ומתפתחות לסרטן צוואר הרחם.

מניעת סרטן צוואר הרחם על ידי החיסון

סרטן צוואר הרחם הוא מחלה הניתנת למניעה, בין אם על ידי בדיקות לגילוי מוקדם ובין אם על ידי שימוש בחיסון. כיום קיימת המלצה כמעט לכל אישה בגיל הפוריות לבצע בדיקת פאפ אחת לשנתיים לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם.

בדיקה זו מאפשרת לזהות נוכחות תאים סרטניים בצוואר הרחם ולאפשר טיפול בזמן ולכן יש לבצע אותה בהתאם להמלצות הרופא.

החיסון לסרטן צוואר הרחם

בשנים האחרונות פותח חיסון לסרטן צוואר הרחם אשר מונע את התפתחות הגידולים הסרטניים על רקע הידבקות בנגיף. החיסון מכוון כמובן לזני הנגיפים אשר גורמים לממאירות, ומונע מהם להיצמד לתאי הרירית וליצור את הממאירות.

קיימים שני סוגי חיסון לסרטן צוואר הרחם הנקראים גרדסיל וסרבריקס, ושימוש באחד מהם מספק הגנה מפני התפתחות המחלות על רקע הזנים השונים אליהם הוא מיועד. מדובר בחיסון בטוח יחסית לשימוש, ומלבד כאב מקומי באזור ההדבקה אינו גורם להופעת תופעות לוואי משמעותיות.

עם זאת, מכיוון שמדובר בחיסון חדש, אין עדיין עדויות להשפעתו ארוכת הטווח ותרומתו למיגור סרטן צוואר הרחם.

החיסון לסרטן צוואר הרחם מומלץ לכל הנשים מגיל הפוריות ועד גיל 44, וכיום ממליצים לתת אותו כבר בגיל 10.

מדובר בחיסון הכולל סדרה של 3 זריקות הניתנות תוך חצי שנה ובסופו של דבר מקנות חיסוניות די טובה מפני הידבקות בנגיף והתפתחות הסרטן.

תהליך קבלת החיסון

החל משנת 2013, עם הרחבת סל הבריאות החיסון לסרטן צוואר הרחם יינתן בחינם לכל הנערות בכיתה ח'.

על מנת להתחסן באופן עצמאי, יש לפנות לרופא המשפחה או לרופא הנשים בבקשה לקבל את החיסון. עלות החיסון היא על פי הביטוחים הרפואיים השונים, ועל פי מחירוני הקופות, ועומדת על מאות שקלים.

התשלום על התרופה ייעשה בבית המרקחת, ומתן החיסון יתבצע ב-3 מועדים אצל האחות וללא תשלום נוסף.

אולי יעניין אותך גם:

פאפ לא תקין: מהן הסיבות הרווחות לפאפ לא תקין? והאם יש סיבה לדאגה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו